Bluefields
Bluefields is uw digitale partner voor een weloverwogen en vlotte overstap van papier naar online. Snel en nauwkeurig meethoeveelheden uit een PDF halen, data exporteren, aanpassen, bespreken, delen en delegeren naar de verschillende bouwteams op een naast de werf? Bluebeam Revu gaat veel verder dan de klassieke administratieve PDF-software, zonder veel IT-kennis! • Het was nog nooit zo eenvoudig om digitale bouwplannen om te zetten naar dynamische PDF-plannen, verrijkt met data en cruciale gegevens. Aantekeningen maken op een afgedrukte plattegrond is voorgoed verleden tijd! Bluefields digitaliseert, centraliseert, optimaliseert voor kleine, middelgrote en grote bedrijven. Een hands-on tool voor tal van bouwprofessionals zoals bouwheren, studiebureaus of HVAC-techniekers.

Bouwsoft
Maak je nog steeds offertes en facturen in Excel en Word? Ruil bureauwerk in voor vakmanschap en maak kennis met de meest gebruikte administratiesoftware in België! Zo bespaar je heel wat tijd, werk en geld! Bouwsoft werd specifiek voor de bouw- en installatiesector ontwikkeld en voldoet zo aan ALLE administratieve noden. We zorgen er bijvoorbeeld voor dat je een gerichte voor- en nacalculatie kan uitvoeren om te zien hoe rendabel je projecten echt zijn. Dit kan door de registratie van de gebruikte machines, verbruikte materialen en gepresteerde uren in de mobiele Time App. Bij Bouwsoft dien je gegevens slechts éénmaal in te voeren. Daarna keren deze automatisch terug in alle aspecten van het pakket. Alle gemaakte offertes, facturen, e-mails, foto’s,… worden automatisch gelinkt op klant- en projectniveau. Onze lesgevers zorgen voor een begeleiding op maat, zodat Bouwsoft geen geheimen meer voor je kent. Daarnaast is onze helpdesk ook elke werkdag beschikbaar om jullie te ondersteunen.

Exact
Hét fundament voor slimme bouwbedrijven De bouw wordt steeds digitaler, maar kan ook nog enorme slagen maken. Door je processen op kantoor en op de werf te digitaliseren en de communicatie met je onderaannemers en je opdrachtgevers te stroomlijnen, voorkom je fouten en kan je meer doen. Het geeft je overal inzicht, onderweg, op de werf en op kantoor. Het zorgt voor gezonde marges en tevreden klanten. Met Exact Online Bouw heb je een digitaal fundament voor je bedrijf. De informatie is direct inzichtelijk, en beschikbaar op alle devices, waar je je ook bevindt. Makkelijk en accuraat. Door middel van overzichtelijke dashboards heb je eenvoudig inzicht in je bedrijf, van offertes, projecten, planning tot financiën. Het geeft je inzicht hoe een project verloopt. En wanneer een werkzaamheid van een project achter gaat lopen, wordt dit inzichtelijk, zodat je tijdig kan ingrijpen. Zo voorkom je tegenslagen. Alle informatie is beschikbaar op een plek, zoals contactgegevens, uren-, materiaal- en afvalregistraties, bestelbonnen, bestek, tekeningen en overige documentatie. Digitaliseer de werf. In plaats van veel papier van en naar de werf en Excelsheets, rust je je medewerkers uit met tablet of telefoon. Uren registreren van jezelf, je medewerkers en onderaannemers was nog nooit zo makkelijk. En de facturen zijn accuraat en snel verstuurd. Klus klaar? Administratie klaar! Waar onderscheiden jullie zich van jullie concullega’s, wat is jullie USP - Grip en inzicht (Proactieve meldingen) - Altijd en overal inzicht - Iedereen werkt met dezelfde up to date informatie (Cloud) - Volledige project-en financiële administratie - Verbind werf en kantoor

GeoDynamics
GeoDynamics is een Kortrijks bedrijf dat op een tiental jaar tijd is uitgegroeid tot de marktleider in België op het gebied van mobiele tijdregistratie. Het levert aan klanten uit o.a. de bouwsector de tools om hun administratie, medewerkers en middelen te digitaliseren en vereenvoudigen. Daarbij gaat het er prat op dat het voor administratieve diensten per werknemer per week 1 uur tijd uitspaart. Het doet dat door: • Het registreren van activiteiten en werktijden, o.a. met een badgesysteem in de auto en via de smartphone, en een overzichtelijk rapport dat rechtstreeks naar de sociale secretariaten en ERP-systemen doorgestuurd kan worden. • Het beheren van materialen, o.a. door een tagsysteem dat vanop afstand gelokaliseerd kan worden. • Het beheren van voertuigen, door een track-and-trace-systeem dat een duidelijk overzicht geeft van het wagenpark.

Robaws
Steeds meer bedrijven in bouw, tuin en installatie innoveren met Robaws. Deze administratieve software neemt bouwprofessionals mee op de digitale kar. Door continue updates missen klanten geen enkele belangrijke innovatie. De software werd gemaakt voor ondernemers door ondernemers. Bij de ontwikkeling wordt steeds gezocht naar de meest logische flow waardoor elke gebruiker snel Robaws onder de knie heeft. Kies de ideale administratietool door te kiezen uit onze 3 standaardpakketten die een assortiment aan functionaliteiten bevatten zoals offerten, calculatie, facturen, planning en zoveel meer! De professionalisering van je bedrijf is een grote troef. Het sturen van visueel aantrekkelijke offertes waarbij je zelf de opmaak beheert, door onder andere het toevoegen van foto’s en tussentitels, zijn daar een goed voorbeeld van. Ook professionelere samenwerking onder collega’s wordt gestimuleerd. Communicatie wordt beter bijgehouden in klantenfiches en bedrijfsleiders krijgen een beter inzicht op bedrijfsresultaten door uitgebreide analysetools. Robaws maakt jouw administratie gemakkelijk tijdens voorbereiding, uitvoering én nazorg. Robaws koppelt met Wappy, deze app maakt komaf met papieren werkbons door uren en materiaal digitaal te registreren op de werf. Geen gedoe met duizenden functionaliteiten en eindeloze opleidingen, Wappy is de meest gemakkelijke werkbon-app. Een perfecte fit voor elke onderneming die graag snel en efficiënt werkt. Binnenkort wordt de app uitgebreid en zal een track-and-trace functie de uren naar, van en op de werf automatisch geregistreerd worden. Voor Robaws en Wappy geniet je ook na verkoop van optimale service! We blijven paraat door een excellent team die support en on-site opleidingen voorziet.

SBB
Wij bouwen stap voor stap mee aan de uitbouw van je bedrijf Een gebouw heeft een solide fundering en logische structuur nodig. Dat is bij je onderneming niet anders. Daarom is het zo belangrijk om samen te werken met een accountant die vertrouwd is met de vragen en uitdagingen waar je als bouwprofessional elke dag mee geconfronteerd wordt. SBB helpt vandaag al 1.200 bouwondernemers gezond groeien dankzij de inzet van slimme teams: een deskundige accountant die graag strategisch meedenkt, geflankeerd door vakspecialisten die bij grote investeringen, overnames, contracten, samenwerkingen, ... zowel fiscaal, financieel als juridisch in de diepte kunnen gaan. In elk SBB-kantoor vind je een omgevingsadviseur die je wegwijs maakt in milieu- en stedenbouwreglementering. Bovendien wapenen onze klanten met slimme digitale tools, zoals sbbSLIM en sbbFACT waarmee zij hun volledige administratie kunnen digitaliseren. Zo maken we tijd voor wat echt telt: advies om slimmer te ondernemen. Wil je advies dat volledig afgestemd is op jouw onderneming? Neem contact op met het SBB-kantoor in je buurt.

Teamleader
Een zaak runnen, het is geen evidentie. Dankzij Teamleader zeg je alle tijdrovende rompslomp vaarwel. Met onze work management software kan je verkopen, factureren en werk plannen. En dat alles op één plek. Zo zorg je ervoor dat alle relevante informatie niet langer versnipperd is over verschillende inboxen, Excelsheets en software. Resultaat: een perfect overzicht van de lopende verkoopkansen, projecten en betalingen; en misschien nog crucialer: een haarscherp beeld van hoe je bedrijf presteert. Meer dan 60.000 ondernemers en hun teams behouden dagelijks de controle over hun werk met onze work management oplossingen. Van IT agency's en digitale marketeers helemaal tot loodgieters en bouwbedrijven. Meer gedaan, minder gedoe. Klinkt goed?